#31HariMenulis

Berawal dari melihat tweet Awe dan hashtag #31HariMenulis yang berkeliaran di timeline, saya kemudian tertarik untuk “memecut” diri saya sendiri untuk menulis. PECUT AKU PECUT AKU PECUT AKU!! #lospokus

Iya, karena sebenernya saya sudah punya blog sejak jaman kuliah dulu. *eh nggak dulu-dulu banget sih… baru kemaren-kemaren kok ;)* Tapi postingan blog saya itu bisa dihitung pake jari deh… Ibarat pepatah semangat garang tapi daya kurang, begitulah kira-kira. Nah, dengan ikutan #31HariMenulis bersama teman-teman dan alumni Komunikasi UGM lainnya, saya bertekad untuk giad menulis. Karena apa? Karena ada denda Rp 20.000,- setiap bolong nulis sehari. Bayangkan kalau bolong 20 hari : 20 x Rp 20.000,- = Rp 400.000,- bok!

Well, hereby I accept my own challenge! 🙂

Sponsored Post Learn from the experts: Create a successful blog with our brand new courseThe WordPress.com Blog

Are you new to blogging, and do you want step-by-step guidance on how to publish and grow your blog? Learn more about our new Blogging for Beginners course and get 50% off through December 10th.

WordPress.com is excited to announce our newest offering: a course just for beginning bloggers where you’ll learn everything you need to know about blogging from the most trusted experts in the industry. We have helped millions of blogs get up and running, we know what works, and we want you to to know everything we know. This course provides all the fundamental skills and inspiration you need to get your blog started, an interactive community forum, and content updated annually.